آکادمی علوم داوری ایران

منوی اصلی

آکادمی علوم داوری ایران

منوی کاربری

آرشیو

اوقات شرعی

سامانه ثبت بیمه وکالت

سامانه ثبت بیمه وکالت

سامانه ثبت پرونده

سامانه ثبت پرونده

همکاری با ما

همکاری با ما

سامانه ارتباط

سامانه ثبت نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات و شکایات

پیوندها

مطالب اخیر

نظرسنجی

نظرشما در مورد سایت؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )

روز جهانی کودکان بی گناه قربانی خشونت

✳️ بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد موارد نقض حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه شامل مواردی از جمله: ✔️کشته شدن کودکان، ✔️ استخدام یا استفاده از کودکان به عنوان سرباز، ✔️ خشونت جنسی علیه کودکان، ✔️ ربوده شدن کودکان، ✔️حملات علیه مدارس یا بیمارستان‌ها و ✔️ممانعت از دسترسی کودکان به کمک‌های بشردوستانه است.

 

☸️ مجمع عمومی در سال ۱۹۹۷ قطعنامه ۵۱/۷۷ درمورد حقوق کودک را تصویب کرده است. این یک تحول برجسته در تلاش برای بهبود حمایت از کودکان در شرایط درگیری بوده و نشانه آغاز اجماع جدید در بین کشورهای عضو، بر لزوم توجه، حمایت و تلاش هماهنگ جامعه بین المللی برای رفع آسیب پذیریها و تخلفاتی است که کودکان در موقعیتهای مربوط به درگیری با آن روبرو هستند.

 

✴️ بالغ بر ۲۵۰ هزار کودک در سرتاسر جهان در درگیری‌های نظامی ‌به عنوان سرباز حضور دارند. بسیاری از این کودکان دزدیده شده و یا برای نجات از فقر و گرسنگی به این گروه‌ها پیوسته‌اند. کودکان همچنین قربانی انواع دیگر خشونت نظیر کار اجباری، سوءاستفاده جنسی، قاچاق، و از این قبیل هستند.

 

✳️ دختران بیش از پسران در معرض آسیب‌های ناشی از خشونت قرار دارند.

 

☸️ بنا بر گزارش یونیسف در ده سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار کودک خردسال در درگیری های مسلحانه در سراسر جهان مجروح و کشته شده اند. این نهاد بین المللی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ میلادی را “دهه ای مرگبار” برای کودکان جهان خوانده است.

 

✴️ گزارش یونیسف به نام "گم شده در خانه"، حاکی از آن است که: دوازده میلیون مورد تازه آوارگی در سال ۲۰۱۹ میلادی ثبت شده که حدود سه میلیون و ۸۰۰ مورد آن ناشی از درگیری ها وخشونت ها و هشت میلیون و ۲۰۰ هزار مورد آن به علت فجایع مرتبط با رخدادها و حوادث ناشی از دگرگونی های آب و هوایی و اقلیمی بوده است.

 

✳️ به گفته "هنریتا فور"مدیر اجرایی یونیسف، هنگامی که بحران های تازه ای مانند همه گیری کووید ۱۹ پدیدار میشود، این کودکان، به ویژه آسیب پذیرتر هستند و همکاری دولت ها و نهادهای انسان دوست برای ایمن و سلامت نگهداشتن آنان و ادامه آموزش و حفاظت از آنها ضروری است.

((معاونت بین المللی صیانت از حقوق کودکان سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام KUNS..))

موضوعات مرتبط : ---
نویسنده : admin362 / تاریخ : 17 خرداد 1399 / نظرات : 0 / بازدید : 594


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...